اسفند ۰۷، ۱۳۹۰

بحث


بعضی‌ وقتا بعضی‌ کارها رو درک نمیکنم، 
یکی‌ از این کارها بحث کردن، چرا آدما با هم بحث می‌کنن، دلیلشون چیه آخه؟
بعضی‌ آدما اصراری دارن به بحث کردن و توضیح دادن! نمی‌فهمم، واقعا درک نمیکنم این جمله‌ها رو که "برات توضیح میدم" یا "بذار راجع بهش بحث کنیم"!
گیرم که توضیح هم دادی! گیرم که بحث هم کردیم ، آخرش که چی‌؟! چه اصراریه که همیشه با بحث کردن نظر طرف رو تو ۳ سوت تغییر بدیم! به نظر من که کار مسخره‌ای هست ... 
من هیچ وقت تو دعوا بحث نمیکنم، به ۳ دلیل،
یکی‌ اینکه وقتی‌ دعوا می‌شه یعنی‌ سلیقه ۲ نفر یا نظراتشون با هم یکی‌ نیست، دوم اینکه با بحث کردن نه نظر من عوض می‌شه نه می‌تونم نظر یا سلیقه طرف مقابل رو عوض کنم، پس کلا بحث کردن یه کار بیفایده‌ست که فقط باعث ریدن در اعصابه طرفین می‌شه، نه چیز دیگه! دلیل سوم اینکه ، گیرم هم بعد کلی‌ بحث، نظر طرفمو عوض کنم یا خودمو با طرف مقابلم هم نظر کنم، که چی‌ بشه؟ به کجا برسم؟ چه کار احمقانه ای!
من ترجیح میدم تو دعوا سکوت کنم، یا بحث نکنم... وقتی‌ من نظرم راجع به یه موضوعی اینه، یعنی‌ همینه، تو همون لحظه عوض نمی‌شه، همینطور این حق رو به طرف مقابلم میدم که نظرش همونی باشه که خودش می‌خواد ، سعی‌ به عوض کردنش ندارم، به نظر من این یعنی‌ احترام، 
یعنی‌ بیشتر وقتا سکوت و بحث نکردن نشونهٔ احترام به طرف مقابل، کاش آدما اینو درک کنن که بحث نکردن نشونهٔ ناتوانی یا ضعف نیست.
کاش یاد بگیریم بجای بحث کردن و ریدن تو اعصابه همدیگه یه ذره فقط یه ذره واسه نظر و سلیقه همدیگه احترام قائل بشیم، فقط همین!

هیچ نظری موجود نیست: